Huisregels

Wij willen u de best mogelijke tandheelkundige zorg bieden. Daarom hebben wij een aantal huisregels opgesteld.

  1. Wij streven ernaar om, als u vóór 10.00 uur ‘s-ochtends met een pijnklacht belt, u dezelfde dag nog te laten helpen.
  2. Wanneer u voor de eerste keer onze praktijk bezoekt bespreken wij met u uw wensen en de mogelijkheden. Over het algemeen zal een controle worden uitgevoerd, worden röntgenfoto’s van uw gebit gemaakt en zal met u, indien nodig, een behandelplan worden afgesproken. Neemt u bij deze gelegenheid ook uw verzekeringsgegevens mee.
  3. Heeft u problemen met uw gezondheid of gebruikt u medicijnen, laat het ons weten. Wij kunnen hier dan rekening mee houden.
  4. Wij stellen voor elke patiënt een persoonlijk onderhoudsschema op. Hierbij adviseren wij u hoe vaak u controle moet komen en of u dan tandarts en/of mondhygiëniste moet bezoeken.
  5. Na een controle of behandeling maakt de assistente meteen een nieuwe afspraak met u. U ontvangt geen oproep van ons.
  6. Wij doen ons uiterste best u op tijd te behandelen. Wij hebben voor u tijd gereserveerd. Wilt u daarom ook op tijd komen? Houdt u rekening met files, vertragingen en dergelijke.
  7. Belt u afspraken die u om gewichtige reden niet na kunt komen minimaal 24 uur van tevoren af. Afspraken langer dan 40 minuten dient u minimaal 48 uur van tevoren af te bellen. Afspraken die u niet nakomt of niet tijdig afzegt, brengen wij in rekening.
  8. Na afloop van de behandeling ontvangt u een factuur van ons; op deze factuur zijn de KNMT-betalingsvoorwaarden van toepassing (12/2013). Indien u in onze praktijk ingeschreven bent en u laat zich behandelen, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met deze betalingsvoorwaarden en met de betalingstermijn van 4 weken.
  9. Uw tandarts kiest ervoor om geen contracten met zorgverzekeraars af te sluiten. De reden hiervoor is dat uw tandarts graag met u, de patiënt, de behandeling bepaalt en niet afhankelijk wil zijn van de motieven van een verzekeringsmaatschappij met of zonder winstoogmerk.
  10. Bent u tevreden? Meld het anderen.
  11. Heeft u een klacht? Meld het ons.
  12. Heeft u vragen? Stel ze gerust ; wij zullen ze proberen te beantwoorden. Voor vragen over vergoedingen van verzekeringen, dient u contact op te nemen met uw verzekeraar.